Verhalen

De Joe Petrali Bike van Tom

door Tom

10 jaar geleden (1997) ben ik begonnen met verzamelen en de laatste 5 jaar met bouwen, maken en weer veranderen.(met GROTE hulp van Henk Embsen/ VG frame's)
Nu (2007) ben ik samen met Hennie Kroeze met het laatste deel (het blok) bezig.

 

Blok:

WL 750 carters
WR (race) nokkenassen
ander vliegwiel (race) voor 900 cc cylinderinhoud
40 mm Mikunie carburateur
High compression heads
Wijziging aan carters, zijdeksels, oliepomp, race zuigers etc
Magneetontsteking
Grotere en lichtere kleppen
Uitlaten: 2 ipv 2-1 RVS
1200 spruitstuk
Andere en grotere kleppen klepveren
vv Oliekoeler

Bak: AMC versnellingsbak (4-voet versnelling)
Handkoppeling (diafragma)
Belt drive

Koppeling: buitenkant:liberator, binnenkant AMC

Uitlaten: RVS

Stuur: verzaagd panhead stuur

Remschijven: eigenbouw en ontwerp (klauw Brembo)
Remhandle op stuur: van kabel naar hydraulisch omgebouwd
Rem/schakelset: zelfbouw (v.v. rol-lagertjes)

Dichte alu wielen 21 inch)

Zelf gemaakte en ontworpen Alu tank + olietank
Spuitwerk en polijstwerk: eigen

Voorvork: low rider 1979 + hydr. stuurdemper
Kroonplaten: Electra glide / aangepast

Frame: engels chroom mobideen race frame vv eigengemaakte schetsplaten.(Alu)
Zadel: org racezadel jaren 20

Andere zelf vervaardigde / veranderde delen: kentekenplaatbev., High
compression heads,
Voor- en achter spatbord, vering en brug zadel, blokophanging, achterrem
ophanging (RVS), zij standaard, cylinders, carters, oliepompen etc etc

mei 2010: Joe op zijn WL 900

mei 2010: Henny Kroeze op de WL900

logo